tHE ART OF
GENTLE MONSTER

The fine art of retail design

Dat retail design een kunst op zich is, bewijst het Koreaans Gentle Monster. Met de nadruk op kunst. De stores van dit (zonne)brillenmerk zijn de overtreffende trap van bekende concepten als Camper en Aesop.

Iedere winkel (of eerder: showroom) heeft een volstrekt unieke identiteit, vertelt een eigen verhaal en wekt emoties als verbazing, verbijstering en verwondering op.

Van een surrealistisch Tim Burton-esque griezelbos, tot een barokke bourgondische schilderijsetting en van een vervallen industriele machinefabriek tot een futuristisch minimalistische laboratorium omgeving, levert iedere store een unieke verrassende experience.

Winkeltheater
Zelf zegt het merk altijd te streven naar harmonie tussen twee extremen: de artistieke wereld en de commerciele wereld. Afgaand op de snelheid waarmee dit amper 5 jarige merk nieuwe winkels opent, Koreaans celebrities van brillen voorziet en internationale perscoverage weet te scoren, hebben ze daar precies de juiste balans in gevonden.

What makes this retailer brilliant?
De Gentle Monster showrooms zijn surrealistisch, kunstzinnig, verrassend, creatief en volstrekt anders dan alles wat je ooit in retail tegen kwam. En daarmee een belevenis waar je je als consument keer op keer opnieuw in wilt onderdompelen.

Retail design is an art in itself, and this is proven by South Korean retailer Gentle Monster - with the emphasis on art. The stores of  this fashion eyewear brand art the superlative version of  well-known concepts like Camper and Aesop.

Deze retail bite al gelezen?