Starbucks roastery

Starbuck Reserve Roastery; immense koffietheaters vol beleving


Starbucks ken je vanzelfsprekend van hun knusse woonkamer koffieshops op iedere straathoek van een willekeurige metropool. Dat de Amerikaanse koffiemaker grotere ambities heeft dan het maskeren van de smaak van hun koffie, door het toevoegen van siropen, slagroom en ijs, in de vorm van hun vermaarde Frappuccino's, maakt het merk imposant tastbaar in hun gloednieuwe ‘Reserve Roastery’ koffietheaters in Shanghai, Seattle, Miami en New York City.

De kolossale (de vestiging in Starbucks’ thuisstad Seattle meet maar liefst 2800 vierkante meter), meerdere verdiepingen tellende koffietempels zijn een waar feest voor de zintuigen.

Zintuiglijke storytelling van grote waarde
In geuren, kleuren, geluiden en digitale enhancements ervaar je als bezoeker wat er allemaal komt kijken bij het maken van de perfecte Starbucks koffie. Van de selectie van de bonen, het uitgekiende brand- en zetproces tot het toevoegen van siropen, suikers, melk, room en zelfs ‘spirits’, neemt Starbucks je op indrukwekkende wijze mee op reis door hun koffiewereld.

In hun op Italiaanse leest geschoeide Princi Bakery bakken en serveren ze bovendien verse bakkerswaren, zodat de innerlijke mens in de Starbucks Reserve Roastery op alle mogelijke manieren wordt verwend.

Dat de prijzen voor veel producten aanzienlijk hoger liggen dan bij een ‘gewone’ Starbucks, terwijl de Reserve Roastery’s so far uitpuilen van de bezoekers, is hét bewijs dat de consument anno nu maar al te graag bereid is om te betalen voor een indrukwekkende retail experience.

“According to a company spokesperson, customers typically spend four times more in the company’s Roastery locations than in a traditional Starbucks.” 

How do you reach a new generation · Kega
How do you reach a new generation · Kega
11 oktober, 2018

How do you reach a new generation? Bij het creeren van een goede contentstrategie is het van belang om je doelgroep te k...

Progressive Web App, Retail, PWA · Kega
Progressive Web App, Retail, PWA · Kega
29 augustus, 2019

Retail reality Progressive Web App, is een term die je ongetwijfeld al eens hebt gehoord. De technologie is nog relatief...

Dashboarding in retail voor het optimale resultaat · Kega
Dashboarding in retail voor het optimale resultaat · Kega
16 oktober, 2019

Haal jij alles uit dashboarding? Dashboarding in Retail De winter komt eraan en het is dus tijd voor wat nieuwe warmere ...