Omnichannel
Retail software

omnichannel oplossingen van kega

Omnichannel Retail Software

Wat is Omnichannel?
Omnichannel is een combinatie van marketing, verkoop en service communicatiekanalen voor bezoekers en klanten. Op een manier die een geïntegreerde en samenhangende klantervaring en merkbeleving creëert, ongeacht hoe of waar een bezoeker of klant met je organisatie in contact is, online en offline.

In de kern wordt omnichannel gedefinieerd als een verkoopbenadering met meerdere kanalen die de klant een geïntegreerde klantervaring biedt. De klant kan online winkelen vanaf een desktop of mobiel apparaat, of via de telefoon, of in een fysieke winkel, waarbij de klantbeleving zo veel mogelijk identiek is en waarbij de klant anytime, anywhere direct producten kan bestellen.  De klant bepaalt! 

 

Omnichannel vraagt om integratie en afstemming met alle systemen, winkels en het e-commerce platform voor de perfecte Customer Journey en is nog een uitdaging voor veel organisaties om de bezoeker naar een kopende klant te converteren.

Kega is Omnichannel marktleider in Benelux. Met onze eigen Retail Suite levert Kega ‘out of the box’ de meest voorkomende (eigen) Omnichannel software oplossingen, naadloos geïntegreerd met het Magento platform. Het resultaat hiervan is een turn key Omnichannel oplossing voor retailers en merken met vestigingen. 

De Kega Retail Suite biedt de tools om fysieke winkels met je e-commerce platform te verbinden voor één single view of customer en één single view on stock, waardoor elk product binnen de organisatie everywhere, anytime en anyway te bestellen en te reserveren is. Het resultaat hiervan zijn minder online ‘nee’-verkopen, meer omzet met een betere marge en een betere conversie in en naar de winkels. 

Omnichannel oplossingen
De standaard Omnichannel software oplossingen van Kega zijn:

Check & Reserve
Klanten reserveren online hun gekozen product en komen later in de winkel passen en betalen. Ook als een product later op voorraad is ontvangen ze een bericht.

 


Click & Collect
Klanten halen een pakketje op bij de winkel in de buurt, nadat ze online besteld hebben. De voorraadsystemen zijn geïntegreerd en de klanten krijgen snel een bericht dat ze het pakket kunnen ophalen.

Return to Store 
Klanten kunnen hun pakketje terugbrengen in de winkel en/of terugsturen. De afhandeling in de winkel is geautomatiseerd en gekoppeld met relevante systemen.

Order in Store
Klanten doen een nabestelling, die ze meteen in de winkel afrekenen en dan thuis of in de winkel geleverd krijgen. De afhandeling is gekoppeld met relevante systemen.

Klanten
Voorbeelden van onze (internationale) en succesvolle Omnichannel klanten zijn: Hunkemöller, Score/CHASIN', Zeeman, Bristol, Bakker Bart (binnenkort live), Purdey, AKO, Eichholtz.

Verder hebben onze Omnichannel Retail strategen bewezen kennis en ervaring om Omnichannel oplossingen op een succesvolle manier binnen organisaties te implementeren. Inclusief Order Management processen en systemen, waarbij wij technologie afhankelijk werken.

Wil je je websites verbinden met je winkels voor meer omzet  ?

Bel ons voor een vrijblijvend gesprek !