Het is een drukke wereld, dat weten we allemaal, tel maar eens de aantal keren dat je wordt onderbroken tijdens het lezen van dit kleine stukje tekst. Als we het hebben over het aantal stimuli, dan is het verschil tussen het jaar 1553 en 2018 gigantisch. Een leven lang aan stimuli in de middeleeuwen, daar heb je in de hedendaagse wereld maar 3 maanden voor nodig. Het is dan ook alleen maar logisch dat retailers alles proberen voor dat kleine beetje aandacht, maar hoeveel blijft nou echt hangen als gemiddeld 90% van alle stimuli eruit wordt gefilterd?
Laten we apps als voorbeeld nemen. Wist je dat na het installeren van een app, maar 10% van deze apps nog steeds in gebruik zijn na drie maanden? Nog erger, ongeveer 75% van de gebruikers maakt nooit meer gebruikt van de app binnen 72 uur na installatie. Neem je eigen smartphone maar als voorbeeld, ik weet zeker dat je recentelijk minder dan 30% van de geïnstalleerde apps heb gebruikt.
Dat gezegd hebbende, wat zegt het aantal downloads over hoe succesvol een app is? Voor mij, in deze tijd, draait het allemaal om het laten tellen van elk moment. Ik wil dat de mensen terugkomen, ik wil fans, geen downloads.