Disrupting the car buying process
Samen met Hyundai zet Rockar de autoverkoop op z’n kop. Geen verkopers die de klant naar een auto toepraten, maar Rockar Angels die de klant tijdens het selectieproces helpt. Angels worden niet aangenomen op hun kennis maar op hun persoonlijkheid, de autokennis is te trainen volgens Rockar, persoonlijkheid niet.
Rockar vestigt zich in shopping malls waar veel publiek komt. Het oriënteren gaat hier makkelijk terwijl een bezoek aan de autodealer gepland wordt. De vestiging van Rockar heeft 200.000 bezoekers per jaar, dat is meer dan alle 160 Huyndai-dealers bij elkaar.
In de winkel stel je jouw auto helemaal zelf samen. Online, zodat je het koopproces thuis kan afmaken, wat in 50% van de verkopen gebeurt. Van begin (je oude auto verkopen) tot eind (diverse afleveropties) zit de klant achter het stuur. De klant bepaalt zelf hoe hij zijn auto wilt hebben, zonder tussenkomst van de dealer en bijbehorende commissies. Dankzij het wegnemen van traditionele drempels kopen vrouwen hier graag hun auto. 58% van de kopers bij Rockar is vrouw, dit aantal is zeker de helft lager bij gewone autodealers.