Kega blog

Unilevers's T2 · Kega

Geschreven door Admin | 05 04 2017

Unilever’s T2

De Australische thee retailer T2 timmert internationaal flink aan de weg. Sinds het merk is overgenomen door Unilever, die hiermee steeds meer stappen zet als retailer, zijn er in New York en Londen diverse vestigingen geopend. De voorspelling is dat dit nog maar het begin is van de honderden vestigingen die gaan komen.

De winkels ademen één en al thee uit. Het product wordt op iedere vierkante centimeter centraal gesteld, wat niet verwonderlijk is wanneer er een fabrikant achter zit die meester is in product-driven denken. Bij binnenkomst loop je direct tegen een ronde tafel aan waar iedere theesoort smakelijk wordt gepresenteerd. Als consument wordt je uitgenodigd de diverse soorten thee te voelen en te ruiken. Ook proeven is geen probleem, in het midden van de winkel staat een prachtige theebar waar je jouw favoriete thee gratis mag proeven. Er staat altijd een pot met een bijzondere thee klaar, maar on-demand is ook geen probleem.

De medewerkers geven je direct een minicursus thee zetten. Wat is de ideale watertemperatuur, hoe lang laat je de theesoort trekken en welke theepot en glazen zijn het beste? Natuurlijk zijn alle producten direct te koop.

Ook zal je altijd gevraagd worden om lid te worden van de Tea Society, dit geeft je recht op kortingen maar belangrijker nog, je krijgt altijd een nieuw thee sample mee bij je aankopen. Zo maak je van je trouwe klanten ambassadeurs.

T2 is een retailer waarvan we nog veel zullen horen en waar nog meer van te leren is. Hoe je succesvol rond één productgroep een rendabele totaalbeleving kan realiseren.

 

De voorspelling is dat dit nog maar het begin is van de honderden vestigingen die gaan komen.

Deze retail bite al gelezen?