How can data deliver a unique shopping concept?
Hoe kan data een uniek shopping concept opleveren?
De kracht achter ieder goed concept is een briljante ingeving. Een creatief antwoord op de vraag: “Wat als…..…..”. Ondersteund door daadkracht en het lef om dingen gewoon te proberen. Maar denk je eens in dat je naast die briljante ingeving data centraal stelt. Dat levert een superkrachtige combinatie op. Data kan je alles vertellen over de consument, waardoor je hyperpersoonlijk kan zijn. Persoonlijk in content, in productaanbod en in communicatie. Kijk bijvoorbeeld naar de cosmeticaketen Sephora. Zij hebben de persoonlijke benadering het hoofdonderdeel van hun concept gemaakt. De datastrategie zorgt ervoor dat iedere klant op basis van huidtype, haartype en koopgedrag een uniek profiel krijgt. Exclusieve service, content, productaanbod en voordeel: alles is hierop afgestemd. Online, in de communicatie, en in de winkel. Voor iedere klant ziet Sephora er op die manier uniek en persoonlijk uit.