Pret-ty happy staff
De toekomst van het personeel ligt in engagement. Hoe zorg je er als retailorganisatie voor dat je personeel engaged is en dit overbrengt op de klant. Met de kennis dat klantbehoud hiermee groeit en daarmee de business.
Het schoolvoorbeeld van een engaged personeelscultuur is (fast) foodketen Pret-a-Manger. Met bijna 400 locaties in Engeland, Verenigde Staten, Hong Kong, China en Frankrijk en een omzet van 750 miljoen euro is het een stabiele organisatie die geroemd wordt om zijn vrolijke, doch ietwat qirky personeel.
Wie binnenstapt bij een Pret-a-Manger voelt meteen de buzz zoemen in de winkel. Van achter de kassa straalt een warme glimlach je tegemoet en de barista’s schreeuwen de bestellingen in het rond. En dat alles binnen 60 seconden na je bestelling, want fast food moet nu eenmaal fast zijn.
Een energieke omgeving waar klanten graag terugkomen, vooral om het uiterst vriendelijke en vrolijke personeel. By far de belangrijkste business asset die het bedrijf rijk is. Personeel wordt dan ook niet geselecteerd op logische vaardigheden als het klaarmaken van een