QUINYX WFM
VOOR
VRIJBUITER

WORKFORCE MANAGEMENT APP

Vrijbuiter implementeert Quinyx Workforce Management Systeem voor een efficiëntere personeelsplanning

Sinds de oprichting in 1985 is Vrijbuiter van kampeerhal doorgegroeid naar dé grootste vakantie- en outdoor winkel van Nederland. Met inmiddels 4 megastores en meer dan 20.000 outdoor producten, zijn zij het startpunt voor een avontuur. Alle medewerkers bij Vrijbuiter zijn avonturiers: goed advies kan immers alleen worden gegeven door jarenlange ervaring. Vrijbuiter heeft winkels in Zaandam, Roermond, Rotterdam en Gouda met 200 medewerkers.

De uitdaging voor Vrijbuiter
Hoe zorg je voor een efficiënte personeelsplanning, -bezetting, tijdregistratie op één plek? Dat is de uitdaging waar Vrijbuiter voor stond.



Het oude Workforce Management Systeem (WFM) werkte niet meer naar behoren, dus is Vrijbuiter op zoek gegaan naar een nieuwe WFM-systeem. Met als belangrijkste doel te zorgen voor een efficiëntere personeelsplanning.

Quinyx WFM voor Vrijbuiter
De Quinyx WFM webportal zorgt voor een intelligente en geautomatiseerde personeelsplanning. Met planningsmogelijkheden van Quinyx maakt Vrijbuiter nu meer tijd vrij voor managers, besparen ze geld en elimineren ze fouten in de salariëring. Met slechts één druk op de knop is het mogelijk om werkroosters samen te stellen.

Quinyx WFM zorgt ervoor dat de regels en voorschriften met betrekking tot arbeidswetten nageleefd worden. De specifieke regels en arbeidswetten zijn toegevoegd aan het systeem en op die manier hoeft HR niet meer handmatige checks uit te oefenen maar zorgt Quinyx dat de organisatie automatisch compliant is.

De Quinyx-modules waar Vrijbuiter gebruik van maakt:

  • App en communicatie
  • Roosteren

  • Taakmanagement

  • Prognose & Budget, zodat de personeelsbehoefte nauwkeurig wordt afgestemd op de prognose en het budget. Op basis van AI wordt historische data hierin meegenomen.


De belangrijkste voordelen voor Vrijbuiter

Vrijbuiter heeft een nieuwe gebrande oplossing voor workforce management met als resultaat:

Voor de medewerker op de winkelvloer:

  • Gebruikersvriendelijke app

  • Real time inzicht in hun werkrooster

  • Transparantie en duidelijkheid

Voor de storemanagers/hoofdkantoor: 

  • Gebruikersvriendelijke app

  • Real time inzicht in roosters/overuren/vakantiedagen

  • Transparantie

Wil je meer weten over deze case? Neem dan contact op met Mischa Gijrath.

Kiko Milano Quinyx Workforce Management Case Study · Kega
Kiko Milano Quinyx Workforce Management Case Study · Kega
22 juni, 2020

Workforce management app Kega implementeert Quinyx bij KIKO Milano voor een efficiëntere bedrijfsvoering KIKO Milano is ...

Digital Retail Launch Deck · Kega
Digital Retail Launch Deck · Kega
29 januari, 2020

digital retail launch deck Instructies voor de employee Van winkelmedewerkers wordt heel veel verwacht. Niet alleen het ...