Link 1     Link 2     Link 3

Meer projecten

Hunkmöller Keephub

KEG_1200x800_fotoholder_header_case_Hunkemoller-1
KEG_300x300px_case_logo-Hunkemoller
Project details
Klant name:
Hunkmöller

Project:
Hunkmöller Keephub

Oplossing:
Keephub

Personeel Hunkemöller ervaart toegenomen gevoel van betrokkenheid

Hunkemöller is in 1886 opgericht in Amsterdam door Wilhelm Hunkemöller en zijn vrouw Josephina Lexis.  Hunkemöller, van origine een Nederlands bedrijf,  is een worldwide brand retailer. Een internationaal merk en begrip in 25 landen en in Noord-Europa de onbetwiste marktleider in lingerie. Op dit moment zijn er zo’n +800 inspirerende winkels te vinden in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saudi-Arabië, Egypte, Spanje, Aruba, Curaçao, Rusland, Zweden, Oostenrijk, Marokko en Bahrein. 

De opdracht 

Personeel is een cruciale succesfactor in het internationale (omnichannel) succes van Hunkemöller. Om haar ‘sheroes’ (medewerkers) te informeren, betrekken en motiveren is Hunkemöller op zoek gegaan naar een digitaal communicatieplatform. Het doel was om de meer dan 9.000 medewerkers in de verschillende landen met elkaar en met het merk Hunkemöller in contact te laten komen - om zo de prestaties op de kpi’s te laten groeien.

De aanpak

We begrepen dat een buitengewoon merk, een buitengewone service moet bieden - service van wereldklasse , dat vandaag de dag nog steeds de basis is om te blijven groeien.

Onze smartphones zijn een verlengstuk van onze persoonlijkheid, het gebruik van apps een tweede natuur. Als je als merk werkelijk een emotionele band met je medewerkers (“medemerkers”) wilt opbouwen, is een “Keephub app” met engaging content én uitgebreide interactiemogelijkheden onmisbaar.

Hoe 1 app tot 39%-punt meer betrokkenheid onder werknemers leidde
keg_hkm_app_912x630
De oplossing 

We ontwikkelden voor Hunkemöller de Keephub app; een smartphone applicatie (iOS en Android) voor medewerkers, met functionaliteiten als:

  • Nieuws feed
  • Chat(groepen)
  • Social media tijdlijn
  • Inspirerende video’s
  • Kalender (taken en acties)
  • Directe updates naar alle medewerkers
  • Interactieve polls
  • Directe koppelingen met de Academy en MyHR

Dankzij de app kan het Hunkemöller hoofdkantoor simpel en direct inspirerende video’s, triggerende polls, belangrijke taken of prikkelende (business)updates met al hun medewerkers delen, staan ze via chatgroepen met elkaar in verbinding.

"De Hunkemöller Keephub app is de nieuwe favoriete verslaving van onze medewerkers, met een totaal gebruik van 65% binnen slechts 3 weken."

Anne Jaakke - Director of Global HR
De resultaten
  • Winnaar RETA  Award 2016 “Best Enterprise Solution”
  • 88% installaties na 6 maanden
  • 39%-punt hogere engagement onder medewerkers
  • Actieve promoters gestegen van 37% naar 44%
  • 90% ervaart de product videos als prettigste functie om zodoende de klant nog beter te servicen
  • 95% van de medewerkers raadpleegt de app minimaal 1x per week
  • 32% van de medewerkers gebruikt de app meerdere keren per dag
USP'S Keephub APP 
  • App voor iOS en Android
  • 1-op1 communicatie tussen HQ en winkels én tussen winkels onderling; 
  • Meerdere landen / meertaligheid
  • Doel: informeren, motiveren en betrekken bij het merk

Onze diensten


Digital commerce

Vanuit onze Unified Commerce visie ontwikkelen wij apps en composable commerce platformen die onze opdrachtgevers extra omzet opleveren.

Learn more


Digital strategy

Met uitvoerbare roadmaps waarin zowel klant als medewerker centraal staan, helpen wij opdrachtgevers met de digitale transformatie.

Learn more


Digital solutions

Besparen met slimme, digitale oplossingen. Wij helpen opdrachtgevers bij het kiezen of ontwikkelen van de juiste tools en functionaliteiten voor hun organisatie.

Learn more