Whaaaa nieuwe wetgeving. Mei 2018 al!
Wat moeten we veranderen, wat mogen we nog net wel en wat (eigenlijk) niet meer?
Lead generation, profiling, mailen, retargeting, alles wordt onder de loep genomen met die ene focus. Wat mag ik binnen de mazen van de wet nog net wel doen! Ofwel: Hoe zorg ik ervoor dat ik zoveel mogelijk consumenten mijn ongewenste post blijf sturen. Bedrijven geven duizenden euro’s uit en besteden honderden uren om GDPR compliant te zijn. Want als dat keurmerk eenmaal op de website staat, dan is alles opgelost. Toch?
Waarom die focus op wat niet mag, of wat nog net wel mag? Je kunt ook accepteren wat we met elkaar allang weten. De data is van de consument. Punt! En het is aan ons om het vertrouwen van de consument te winnen. Zodat we de gunst krijgen om de data te benutten om onze klant zo goed mogelijk te bedienen.
Dus waarom die wetgeving niet omarmen als kans om onze klant te bewijzen dat we zijn of haar data waardig zijn? Dat doe je niet omdat die consument dat van je verwacht. Of omdat de wet dat zegt. Maar vooral omdat je dat als merk of retailer gewoon moet willen.