Link 1 Link 2 Link 3
Hoelang werkt jouw organisatie al met hetzelfde e-commerce platform die standaard een one-size-fits all oplossing aanbiedt? Alle applicaties werken prima, maar geen enkel onderdeel is eigenlijk perfect. Er is nog geen enkel platform dat alle applicaties aanbiedt voor de beste e-commerce ervaring, en dat hoeft ook niet! De vraag naar flexibiliteit en eenvoudige schaalbare systemen neemt toe, waardoor er een nieuwe modulaire benadering tot stand is gekomen: ‘’Composable Commerce”.
Wat is Composable Commerce?
Composable Commerce is een bedrijfsstrategie bedacht door het onderzoeks- en adviesbureau Gartner en heeft als doel bedrijven beter te kunnen laten concurreren met "Big Tech" bedrijven zoals Apple, Google, Amazon, Facebook en Microsoft.
Centraal in deze strategie staan de customer journey, de technische architectuur gebaseerd op MACH en functionele componenten, door Gartner ook wel "packaged business capabilities" (PBC's) genoemd.
Bij Composable Commerce strategie wordt het commerce domein opgesplitst in afzonderlijke componenten of bouwblokken (PBC's). Centraal staan de functionaliteiten die gebruikers nodig hebben om een online aankoop te doen. Iedere functionaliteit, bijvoorbeeld de zoekfunctie of de winkelwagen, vormt een bouwblok. Per bouwblok kan de leverancier verschillen, maar de bouwblokken vormen samen wel één modulair systeem.
De flexibiliteit van een Composable oplossing zorgt ervoor dat bedrijven alleen hoeven te focussen op de functionaliteiten die voor hen noodzakelijk zijn. Deze methode leidt tot platforms zonder overbodige functies en dus minder code, ze kunnen sneller gebouwd worden en zijn sneller aan te passen zodat er snel ingespeeld kan worden op veranderingen in de markt.
Voor wie is Composable Commerce?
Composable Commerce is voor bedrijven die op zoek zijn naar een flexibeler en schaalbaarder benadering van e-commerce die verder gaat dan de huidige alles-in-een digital commerce platforms kunnen bieden. In de praktijk betekent dit dat een Composable Commerce strategie geschikt is voor alle bedrijven die groter zijn dan eenmanszaak of een mkb bedrijf.
Welke toegevoegde waarde heeft Composable Commerce voor jou?
Composable Commerce geeft jouw organisatie meer flexibiliteit in het releasen van nieuwe updates. Omdat de front-end en de back-end los van elkaar staan, kunnen deze ook eenvoudig los van elkaar gereleased worden. Het gaat dus niet alleen meer om een consistente online en offline ervaring. Commerciële bedrijven worden aan een norm gehouden die verder gaat, een norm die naadloze en verbonden end-to-end customer journeys vereist, over alle touchpoints. Het gaat nog meer om een omnichannel ervaring. Met Composable Commerce kunnen leveranciers gebruik maken van Packaged Business Capabilities om die klantervaringen te leveren, nu en in de toekomst.
Het resultaat: wendbaarheid, flexibiliteit en het vermogen om de concurrentie te overtreffen!
Whitepaper
Alle ins & outs over composable commerce
Download onze whitepaper om meer te weten te komen over Composable Commerce.
Download whitepaperNeem contact met ons op
Onze diensten
Digital commerce
Vanuit onze Unified Commerce visie ontwikkelen wij apps en composable commerce platformen die onze opdrachtgevers extra omzet opleveren.
Digital strategy
Met uitvoerbare roadmaps waarin zowel klant als medewerker centraal staan, helpen wij opdrachtgevers met de digitale transformatie.
Digital solutions
Besparen met slimme, digitale oplossingen. Wij helpen opdrachtgevers bij het kiezen of ontwikkelen van de juiste tools en functionaliteiten voor hun organisatie.